1. desember 2020

idrettKvikne IL, KvikTriArkivFYSAK-turer 2011
This text is replaced by the Flash movie.

FYSAK – KVIKNE SOMMER 2011

Sommerens FYSAK turer er nå bestemt, og vi håper at mange har lyst til å benytte seg av vårt tilbud. Klippetengene/kassene vil henge ute til ca. 20 sept. (følg med på Kvikne.no for mer info) Klippekort fåes på Statoil Kvikne, Kvikne Camping og Kvikne skole. Beskrivelsen over postene henter du ut på Kvikne.no

Ta kontakt med Kari Åse Aa. Stai 93640202 eller Anne Kari Jordet Frengstad 90876443 for mer informasjon, eller om noe er uklart. Kortet leveres til Kari Åse innen 1. oktober. Husk å skrive navn på kortet.

Premiering:
For å være med i trekning av premier har vi satt opp følgende krav.
Barn opp til 6 år: 3 ulike kasser
7-16 år: 5 ulike kasser
16 år og eldre: 7 ulike kasser
I tillegg vil alle som klarer alle turene være med i trekning av en hovedpremie.

Årets nyhet er Kaltberget. Her har vi lagt ut ei bok. De som har flest turer i løpet av sommeren får en premie
Sted
Beskrivelse
Sverjesjøhøa
Satt ut påsken 2011
Fortsett videre fra Totlundsetra, følg stien på nordsiden av Sverjesjøhøa. (spennende for barn å gå opp bekkdalen på nordsida) hold til høyre på toppen. Henger ved kassa på varden
Mobilmasta Liamarka
Satt ut 16.5
Fint å parkere på vestsiden av Liabrua. Gå nedre veien nordover til rett vest for Brevad. Ta videre veien oppover til venstre. Kan sykle, gå eller trille helt fram. Tur/retur 6 km. Kassa med klippetang henger ved masta.
Storkleiva 1032 moh.
Satt ut 24.5
Kjør/gå opp Litjinnsjøveien til du ser Litjinnsjøen. Følg sti til høyre. Stien går ikke helt til toppen. Kassa med klippetang henger ved varden.
Tunntjønnan
Kart Kvikneskogen
Satt ut 1.6
Kjør (eller parker) forbi gården til Kjetil og Janne Moen. Ta til venstre innover Tunndalen til merket skilt: Tunntjønna.  6 km tur/retur.
Gråhøbua
Kart over Kvikne
Satt ut påsken 2011
Kjør inn til Kvikne Kobberverk. Følg stien sørover, merket Gråhøbua. Ca. 8 km tur/retur. Tanga ligger inne i bua.
Støkletten
Kart Kvikneskogen
Satt ut 11.5
Parker ved RV3 ved Støen. Gå forbi ”Nord Støa” til kjerreveien. Ta sørover til Kvennbekken. Merket sti fra Kvennbekken til Kverntjønna. Følg åsryggen på vestsida av tjernet sørover. Tanga ligger i Fysak-kasse på toppen. Ca 7 km tur/retur.
Storgardsjøen
Satt ut 9.6
Korteste og letteste veien er å kjøre opp Innerdalsveien. Parker ved skiltet merket Storengen. Gå bekkdalen på østsida av Litjgardsjøen. Kassa henger ved bua nordøst for Storgardsjøen. Ca 40 min. gange en vei.
Svartsjølikletten
Satt ut 1.6
Kjør i retning Grønntjønnan. Ta opp veien til venstre ca 2 km etter Svartsjøen. Parker ved hytta Til Odd Jarle Skogstad. Stien starter til høyre for hytta. Ca 1 times rolig gåtur til toppen.
Måsåtjørna
Ikke satt ut
Det enkleste er å parkere ved Sverjesjøen. Gå over Sverja og følg stien videre vestover over høgda. Kassa henger ved bua til Ella og Jon Tore Dalsegg. Ca 30 minutter gange en vei.
Dølvadfjellet
Satt ut 1.6
Kjør Storinnsjøveien. Parker på toppen av fjellet, før det går nedover til Dølvad. Vi har merket der det er lurt å gå i vei. Følg stien. Kassa henger ved varden.

FYSAK – KVIKNE  SOMMER 2011
 Svergjesjøhøa, Liamarka, Storkleiva, Tunntjønnan, Gråhøbua, Støkletten,Storgardsjøen, Svartsjølikletten, Måssåtjønna og Dølvadfjellet var årets Fysak poster 2011.
Har fått inn klippekort fra 44 stk som har klart kravene.
Følgende har vært heldige og får en uttrekningspremie.
Opptil 6 år: Maren Aurora Hylen, Simen Hansel-Nergaard, Kåre Fossum.
Fra 7-16 år:Sigurd Frengstad, Jonas Hylen,Hanne Grøtli Svergja, Sunniva Leistad, Mari G. Svergja.
Fra 16 år og oppover som minst har tatt 7 poster: Ine Jørgensen, Stig Rune Stai, Ivar Hylen, Elin Berger.
Alle postene: Andreas Hylen, Ingrid Grøtli Dammen, Evelyn Næverdal, Heira Stai, Halldis Hylen.
Ingvild Totlund vart uttrekt på hovedpremien som var en sovepose.
Nytt av året var ei bok på Kaltberget, der var det om å gjøre å få så mange turer som mulig.
Eldbjørg Ryen hadde tilsammen 55 turer. Ho får et gavekort på bespisning i Trondheim.
Vi håper dere har hatt mange fine turer og at det frister med gjentagelse neste år.
Vi tar gjerne imot forslag til turmål.